10 Ağustos 2011

Mahallede Ramazan Eğlencesi....




Evettttt ramazanında geldik onuncu gününe nasıl oruç tutacağız bu uzun günlerde derken on günü geride bıraktık  bile, on gün içinde dört iftar yemeğine katıldım fakat hiç fotoğraf çekmek aklıma gelmedi artık evimde  çekerim inş. 
Belediyemiz tarafından düzenlenen bu yıl üçüncüsü olan ,artık gelenekselleşen mahalle iftarlarında, dün gece bizim mahalledeydi ve benim evimin karşısında olan okulun bahçesinde olup da katılmamak olmazdı.Hiç bu kadar kalabalık bir şekilde iftar yapmamıştık,çok güzel geçti...




Özelikle Osmanlı döneminde halkın toplanması esnasında kültürel bir argüman olarak kullanılan helva da iftar sofralarının kurulacağı alanda pişiriliyor. Derince Belediyesi Aşevi Birimi, alana iftardan 2 saat önce gelerek irmik helvası pişiriyor. Mis gibi helva kokusuyla birlikte mahalleli soluğu iftar sofrasında alarak yemekten önce irmik helvası alıyor. Osmanlı geleneklerinin ön planda olduğu iftar akşamlarında, vatandaşların akşam namazından sonra en çok rağbet gösterdiği alan olan Seyyar Çayhanede, kandil mumlarıyla süslenmiş masalarda yemek üstü çay keyfi yapan vatandaşlar, günün yorgunluğunu atma fırsatı buluyor.





 Çocuklar için ayrılan bölümde oturan Ömer ve arkadaşları....







Derince’de Ramazan programları en çok da çocuklara hitap ediyor. Başkan Alemdar’ın talimatıyla çocuklara yönelik pek çok aktivite sıralayan Derince Belediyesi, çocuklara adeta geçmişten kesitler sunuyor. Pamuk şeker, patlamış mısır, topaç ve çocuklara yönelik tır tiyatrosunun yanı sıra Osmanlı dönemi horoz şekeri de bütün mahallelerde iftardan sonra dağıtılıyor. Osmanlı kıyafetleriyle alanda dolaşan animasyon ekibi ve ayrıca yine çocuklara özel Ramazan ve Çocuk dergisi çocukların Ramazan Ayı’nı süslerken, Başkan Alemdar da her zaman olduğu gibi çoğu programda çocuklarla birlikte hoşça vakit geçiriyor...





Hacivat karagöz çocuklara hediyeler dağıtır,ardından sihirbaz sahneye çıkar çocukları eğlendirir ve daha sonra yapılan şarkı söyleme yarışmasında on çocuk sahneye çağrılır ve içlerinden biri benim oğlum Ömer ve amcasının oğlu Keremdir.Ömer'in özgüveni küçüklüğünden beri bariz bir şekilde halen devam ediyor ,Çok şarkı bilmemesine rağmen onu sahnede görmek hiç şaşırtmadı beni nedense:) Sonuç mu Ömer dördüncü olur Kerem ise birinci,aslında aşağıdaki videoda var her şey,kısa kısa videoları birleştirip tek video haline getirdim,benim ciyak ciyak sesime katlanıp izleyenler olursa eğer iyi seyirlerr:))






26 yorum:

  1. bizimde burada yapılıyor ,yakın yere gelince bende gidecegim ,hiç de öyle sesin yok muko ,keyifle izledim ,osmanlıyı yaşatmaları çok güzel...

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir gelenek. Keşke bizim buralardada olsa. Bir de kardeşimgilde derincede oturuyor. Dikkatlice baktım resimlere ama göremedim onları :))))))))))

    YanıtlaSil
  3. balböcükleri: teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. çiğdemcim: çok zevkli geçti ben ilk kez gittim ama bir daha kaçırmıyacağım sanıyorum,ilsyebildin haa ciyaklamalarımı da duydun o halde:P teşekkürlerr

    YanıtlaSil
  5. bıraktığımizler: evett çok güzel bir gelenek haline gelecek inş:)
    derince büyük bir ilçe acaba hangi mahallesinde oturuyor? çünki her mahhalede ayrı eğlence düzenleniyor

    YanıtlaSil
  6. Selam,ben de oradaydım,ilk defa katıldım bu sene,hoşuma gitti benim de..

    YanıtlaSil
  7. çok güzel ya, imrendim doğrusu.

    YanıtlaSil
  8. neval: ben mi assolisttt:P neden ama merak ettim ben şimdi:)?

    YanıtlaSil
  9. reyhane: hoşgeldin bloguma daa aaa demek aynı yerdeydik haaa yakınız o ahlede birbirimize?
    bende ilk kez katıldım banada çok güzel geldi

    YanıtlaSil
  10. Swotpisces :imrenecek kadar vardı doğrusu:)

    YanıtlaSil
  11. ne güzel bi etkinlik olmuş..derince'demisin sen muko abla..ben derince lisesinde okudum..yenikentte yaşıyordum 2000'den sonra istanbula geldim..izmiti çok severim,derince yazında pek bi mutlu oldum nedense :)

    YanıtlaSil
  12. evet canım derincedeyim ve bende derince lisesinde okudum:)ortaokul kısmını ama
    derince lisesinin tam karşısındaki tepedeyim ben deniz tarafında:)

    özlemişsin demek ki mutlu olduğuna göre:)

    YanıtlaSil
  13. sosyal hatun seniiiiii:) maşallah çok güzel geçmiş sanırım...sevgiler

    YanıtlaSil
  14. efetttt sosyalimm ama ramazanda yemekten yemeğe gitme dışında bişey yaptığım yok be canım:)

    efett güzelllddiiiiiii

    YanıtlaSil
  15. Hayirli Ramazanlar olsun Muko$uma :)

    YanıtlaSil
  16. Bu yılki ramazan etkinlikleri çok güzel dolu dolu, en çokda çocukları düşünmüşler ne güzel..tadını doyasıya çıkarmanız dileğiyle hayırlı ramazanlar mukocum sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Hiç bilmiyordum böyle bir şey oldugunu, ne kadar güzelmiş ya :) ve fotolarda çok hoş :)

    YanıtlaSil
  18. teşekkür ederim devrimcim sanada hayırlı ramazanlar:)

    YanıtlaSil
  19. marifetane: evett çok güzel geçti canım,sevgiler benden yana:)

    YanıtlaSil
  20. aslı: artık gelenekleşti belediyeler sağolsun
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. MERHABA MUKOCUĞUM..
    BAYILIYORUM BEN YAŞATILAN GELENEKLERİMİZE..
    İYİKİ YER VERDİN..
    HAYIRLI RAMAZANLAR DİLİYORUM
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  22. Selamünaleyküm, hayırlı ramazanlar diliyorum, oğlunuz kazadan sonra nasıl oldu, resimdeki o ise yüzünde bir iz kalmamış galiba, benim küçük oğlumda bacağını kırmıştı 7 yaşlarında 9 yaşlarında kafasının arkasını kavonoz kapağı gibi açıldığını biliyorun aynı anda kaşı da gözünün üstüne doğru inmişti çünkü pimapen dükanının önünde üstüne pimapen düştü...hatırlıyorum sol omuzuma dayadım kaşını kaldırıp yerine yerleşsin doktara gidene kadar, kafasınıda sağ elimle derisini kapadım en yakın Hayrunisa Hastanesine fırıncımız ekmek arabası ile götürdü..Allah razı olsun ...Hemen ameliyata alıp kafayı zımbaladılar 25 zımda vardı...B.köy Devlet Hastanesine gittik Film çektirmek için polis çağırdılar bir anda kötü anne-baba diye.. ama çocuklarımada titrerim herkes bilir...Uzun sözün kısası bir daha tekrar ederse Kopenhag krıterlerine göre çocuğu alırız dediler yine oldu 10 yaşalarıydı galiba kolunu kırdı...çocuk düz duvara tırmanan müthiş hareketli bir çocuk...Ama çok şükür Allah onu bize bağışadı...Üzerine titredikçe sakınan göze çöp batar misali Rabbim Cümlemizin çocuklarını korusun iki cihanda onlara en yüksek makamlar nasib eylesin bizleride onlarla imtihan eylemesin...selametle
    Sevgiyle kalın..
    Not 3 oğlum var gerisini siz düşünün ne kadar zor anne-babalık İstanbul gibi bir şehirde..
    (Kusura bakmayın biraz uzun oldu)

    YanıtlaSil
  23. nunucummm çok teşekkürler canım,sanada hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  24. emine hanım: aleyküm selam hoşgeldiniz bloguma
    oğlum çok iyi çok şükür izler var yüzünde ama inş geçer bilemiyorum artık ,altı ay sürekli kullanmamız gerekn bir krem var onu kullanıyoruz rabbim bilir artık.

    sizede çok geçmiş olsun rabbimin imtihanı işte sınavdan geçiyoruz sürekli,inşş bu sınavda çocuklarımızla imtihan olmayız

    YanıtlaSil