29 Aralık 2008

P.D.Ç.S.E # 32 Etkinliği ve Tarçınlı Rulo Çörek...

İlk kez böyle bir etkinliğe katılıyorum...İnşallah bundan sonra bende katılırım blogumun içeriğini biraz daha zenginleştirmek istiyordum ayrı iki blogla uğraşmak yerine bir blogtan devam etsem sanırım daha doğru olacak...
Bu tarçınlı çörekler görüntüsü ile çok hoşuma gitti, ilk kez sevgili Oya'nın blogunda görüpde denedim ,Oya'da elmaşekerinden almış,her iki blog da çok güzel şeyler var bakmanızı tavsiye ederim...
Ama ben kendime göre değşiklikler yaptım,tarifte mayalı hamurdan yapılmıştı ben kabartamatozu ile denedim mayalı hamura göre daha çok hoşuma gitti,mayalı hamurla da yaptım,kabartma tozu ile olan daha bir güzel oldu damak zevkime göre :D son günlerin moda deyimi ile :P
Ayrıca hamurun içine konulan şekeri iki kat artırdım,yine damak zevkime göre şekersiz olmuştu :D anlıyacağınız üçüncü denemede damak zevkime uygu olanı yapabildim :P aslında bir daha denediğim de elmalı olarak yapıcam sanki dahada güzel olur gibi geliyor bana...

Bu tarifimi tariflerimi porselen demlik çay saati etkinliğini 32'nin ev sahipliğini yapan sevgili arkadaşım renklikurabiyelere gönderiyorum.Kolay gelsin arkadaşım..

Ben dört beş gündür yorum yazamıyor, yorumlara da cevap yazamıyorum haliyle,sanırım benim pc den kaynaklanan bir sorun var ki maillerimi de açamıyor ve cevap yazamıyorum..
İnşallah Zülbiye arkadaşım görür de etkinlik için alırsın buradan tarifi..
Mail adresinde sorun var sanırım Zülbiye, gmailden yazayım dedim onuda gönderemedim:(
Şimdiden yorumlar için herkese çok teşekkür ederim....

Çok konuştum yine çenem düştü geçelim tarife:


malzemeler:
500 gr un1 paket kuru maya50 gr +75 gr seker
bir fiske tuz
200 ml + 1 yemek kasigi süt
1 yumurta + 1 yumurta sarisi
5 yemek kasigi sivi yag
1 kahve kasigi tarcin
100 gr tereyag yada margarin
üzeri icin pudra sekeri

Yapılışı:
500 gr unu,mayayi,50 gr sekeri ve bir tutam tuzu bir kabin icine alin karistirin.200 ml ilik sütü 1 yumurta ve sivi yagida ilave edip kulak memesi kivaminda yogurun.Üzerini örtüp 30-40 dakika kadar mayalanmasini saglayin.Dinlenmis hamuru 2 esit parcaya bölüp dikdörtgen sekilde acin ve her iki dikdörtgen hamurun üzerine 75 gr seker ve tarcini ve oda sicakliginda erimis tereyagini karistirip iyice sürün ve rulo yapin.Rulolari verevine ücgen sekilde kesin.Rulolarin üzerine bir kasigin yada kepcenin sapi ile (yuvarlak olacak) iyice bastirin.Yagli kagit serilmis yada yaglanmis tepsiye dizin 15 dakika tepside mayalandirin.1yumurta sarisina 1 yemek kasigi süt ekleyip tarcinli mini çöreklerin üzerine sürün.Önceden ısıtılmış 175 dereceli firinda 20-25 dakika üzeri kızarıncaya kadar pişirin.Üzerine bolca pudra şekeri serpip servis yapin...

Afiyet olsun.....

25 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. yaratıcılıkta sınır yok eline sağlık canımm :))

    hem bizde marifetli ellerden çıkan mamaların tariflerinden faydalanmış oluruz

    sevgilerrr canım

    YanıtlaSil
  3. hmmm...çok güzel görünüyorlar,ellerine sağlık.

    bu tür tarifler çok hoşuma gidiyor,yakında denerim kesin.
    sevgileeer...

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. ellerine saglik canim, harika görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık diyelim şimdilik denememem lazım azcık kilolara dikkat etmem gerek te.
    İlerleyen zamanlarda inşallah deniycem.

    YanıtlaSil
  7. mutfaktayım,

    yasemin çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. siyap, narişhimmmmmm, yasemincim o kiloları hiç sorma, çok teşekkürlerrrrrrr

    YanıtlaSil
  9. Ooooo marifetli arkadaşım nefis görünüyorlar,ellerine sağlık....

    Yeniyılın sağlık,mutluluk,huzur getirmesi dileklerimle...
    Sevgiyle kal.....

    YanıtlaSil
  10. MUKOCUM DESTEĞİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. TARİFİNİ ALDIM.

    YanıtlaSil
  11. mukocuğum canım ne güzel şey bu böyle enyakın zamanda bende deniyecem inşaallah artık sık sık tariflerini bekliyorum ellerine sağlık bide yengemin böreğinide yapıver seni öpüyorum canım allaha emanet ol sakaryalı meloş

    YanıtlaSil
  12. Ablacım bunlar harika görünüyorlar ellerine sağlık.En kısa zamanda bende deneyeceğim.Size afiyet olsun..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık canım harika görünüyorlar..

    yeni yılın sağlık,mutluluk ve huzur dolu geçmesi dileğiyle..mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
  14. Mutlu, huzurlu, sağlıklı, başarılı.......... nasıl bir yıl diliyorsanız hepsi sizin olsun.

    YanıtlaSil
  15. çok teşekkürler meleklerim,aynı dilekler senin içinde geçerli...

    bende davetin için teşekkür ederim zülbiyecim...

    YanıtlaSil
  16. meloşummmmmm saol gülüm yaaa şımartıyorsunuz efenimmm:)
    yengenin böreğini aynı tadla düşürmek zor be gülüm biliyorsun o boşnak,ama deniyecem bende öğrenicem şimdi annem nasılsa yapıyor diye önmesemiyorum ama öğrenmek lazım...


    aybikecimm teşekkür ederim canım..

    YanıtlaSil
  17. şirincim çok teşekürler,seninde yeni yılın kutlu olsun...


    selma çok teşekkürler inşş hepimizin istedği gibi güzel bir yıl olur...

    YanıtlaSil
  18. ŞİMDİ OLSADA YESEK KEŞKE ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR ELİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  19. ablacım yeni yılın kutlu olsun. Yeni yılda sağlık huzur ve mutluluk sizinle olsun.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. mutluluk bankasinin sevgi subesine 2009 nolu hesabiniza 365gun yatirilmistir mutlu ve huzurlu bir sekilde harcamaniz dilegiyle mutlu yillar

    YanıtlaSil
  21. MMM GÜZEL GÖRÜNÜYO DENEMEK GEREK
    ELLERINE SAĞLIK
    SEVGILER...
    FIRUZE

    YanıtlaSil
  22. teşekkürler yasenin...

    teşekkürler aybikecim...

    YanıtlaSil
  23. ne güzel bir mesaj ayşecim teşekkürler....

    teşekkürler firuze...

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar canim,
    hayirli ve mutlu günler diliyorum. Tarcinli cöreklerde süper görünüyorlar ellerine saglik, degisiklik cok hos olmus, devamini görürüz insallah, sevgiler....

    YanıtlaSil
  25. teşekkürler ayşe ablacım,saol inşş bakalım zaman ne gösterecek,aslında bende tam karar vermiş değilim...


    melisacım davetin için teşekkür ederim..

    YanıtlaSil